Tajemniczy klient

Największą zaletą badań tego rodzaju jest możliwość poznania autentycznych postaw i opinii klientów nabywających produkty i korzystających z usług Państwa firmy. Doświadczony audytor wcielając się w rolę typowego klienta postępuje według przyjętego uprzednio scenariusza. Dzięki temu jest w stanie zaobserwować na przykład w jaki sposób personel sklepu, punktu obsługi czy instytucji przestrzega przyjęte standardy, w jaki sposób komunikuje się z klientem. „Tajemniczy klient” będąc jednocześnie bacznym obserwatorem zwraca uwagę na szereg elementów, które wpływają na satysfakcję klientów.

 Efekty badania

Dokładne zaprojektowanie badania pozwala na precyzyjną diagnozę kluczowych elementów funkcjonowania firmy. Scenariusz wizyty stanowi niejako filtr, dzięki któremu audytor jest w stanie ocenić podejście personelu, dowiedzieć się czy wszystkie potrzeby klientów są zaspokojone, na ile wdrożone standardy są konkurencyjne i atrakcyjne dla klientów. Audytorzy tworząc raport końcowy dostarczają informacji, dzięki którym możliwe jest poprawienie mankamentów obsługi. Zwiększone zadowolenie i lojalność klientów przekłada się wprost na wyniki sprzedaży oraz pozycję na rynku.